Nie przesadzałbym z tymi bateriami ogromnymi kondensatorów.
Tor 2xmono to powinien być całościowy, jak to się łączy ze sobą gdzieś to już to mono wątpliwe.
A man can never have enough turntables.

Cytat: piramidon w 06 Styczeń 2016, 15:10:20Cyt: ..."Czy w teście porównawczym zastosowano procedury umożliwiające prawidłowe technicznie porównanie ? To rzadkie postępowanie wśród recenzentów. Jak to by było wyjaśnione to wtedy można dalej rozmawiać o przyczynach wykrytych różnic.".
Zdaje się, ze o to ci chodzi...
Zapewne Lech to dokładniej wytłumaczy, ale są pewne zasady bez których porównania wszelkie to pic na wodę fotomontaż. Tak jest najczęściej, gdy recenzent podpina nowy kabelek, słucha go przez tydzień przyglądając mu się i oceniając po tygodniu, ze gra lepiej niż poprzedni.
Aby porównać dwa wzmacniacze w sposób jednoznacznie uniemożliwiający manipulację, należałoby zadbać o ślepy test. Ponadto podstawą jest wyrównanie poziomów głośności. I dopiero wtedy można zacząć porównanie.
A man can never have enough turntables.

#42 06 Styczeń 2016, 16:51:36 Ostatnia edycja: 06 Styczeń 2016, 17:26:29 by piramidon
Cytat: Lech36 w 06 Styczeń 2016, 15:34:46Najcenniejsze w recenzjach są pomiary i zdjęcia wnętrz recenzowanych sprzętów. Wprawny czytelnik mający odrobinę wiedzy o swoim hobby umie z takich materiałów wyciągnąć więcej wniosków niż z kwiecistych opisów brzmienia napisanych dla zbudowania emocji wśród czytelników, potencjalnych nabywców tych sprzętów.
Ależ proszę bardzo!
Najpierw komentarz Audio:
Cyt... Moc mierzonego egzemplarza jest jednak o wiele wyższa, sięga 86 W przy 8 omach i aż 121 W przy 4 omach – przy wysterowaniu jednego kanału; dwa kanały wysterowane jednocześnie też wyglądają dobrze – odpowiednio 2 x 83 W i 2 x 109 W.

Choć obecnie źródeł analogowych o niskim poziomie sygnału praktycznie nie ma, to Marantz zadbał o wysoką, standardową czułość – 200 mV. Poziom szumów jest fantastycznie niski, S/N wynosi aż 94 dB, nie pamiętam innego wzmacniacza zintegrowanego, który byłby pod tym względem tak dobry. Jak widać, dbałość o jakość elementów dyskretnych, którą Marantz podkreśla w kontekście niskiego szumu, przyniosła znakomite rezultaty.

Pasmo przenoszenia (rys.1) wygląda świetnie od 10 Hz, przy 100 kHz spadek wynosi tylko ok. -2 dB. Spektrum zniekształceń (rys. 2) pokazuje jedynie drugą harmoniczna, która minimalnie przekracza -90 dB (-89 dB). Rys. 3. dopełnia obrazu bardzo dobrej konstrukcji, zniekształcenia THD+N poniżej 0,1 % uzyskamy przekraczając moc wyjściową 1,2 W przy 8 omach i 2,4 W przy 4 omach."...











Cały test :http://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2472-marantz-pm7005

#43 06 Styczeń 2016, 17:41:39 Ostatnia edycja: 06 Styczeń 2016, 17:43:20 by romek4sz
Co do powtarzalności testów.

http://audio.com.pl/testy/marki/1124-marantz

Marantz PM8003/PM-KI Pear Lite/PM8005
O ile korzystamy z Source Direct, są to dokładnie te same wzmacniacze (sic!).

I będąc uzbrojonym w tę wiedzę, teraz można przeczytać co też tam recenzenci wypisują :)

Aha, no i nie patrzcie na tabliczkę znamionową poboru mocy, bo tam pierdoły niestety są.

Cytat: piramidon w 06 Styczeń 2016, 16:51:36Ależ proszę bardzo!
Najpierw komentarz Audio:
To jedno z najrzetelniejszych pod względem testów pism. Na pewno zauważyłeś że opisy brzmienia nie są u nich rozciągniętymi poetyckimi spektaklami. Za granicą też jest trochę takich pism nawet podających więcej pomiarów niż nasze Audio. Można w takich pismach wyczytać dużo między wierszami.



Cytat: StaryM w 06 Styczeń 2016, 16:39:12
Aby porównać dwa wzmacniacze w sposób jednoznacznie uniemożliwiający manipulację, należałoby zadbać o ślepy test. Ponadto podstawą jest wyrównanie poziomów głośności. I dopiero wtedy można zacząć porównanie.

Jako, że niezbyt często wymieniam elementy systemu, to i doświadczenia mam diametralnie różne - zwłaszcza od tzw. recenzentów ;)

Po prostu, słucham. Tak, słucham muzyki jak zwykle i z biegiem czasu - opierając się raczej na latach niż miesiącach obcowania z poprzednią konfiguracją - dochodzę do swoich wniosków. I tyle :)

#46 06 Styczeń 2016, 18:07:21 Ostatnia edycja: 06 Styczeń 2016, 18:15:47 by romek4sz
Cytat: piramidon w 06 Styczeń 2016, 16:51:36Poziom szumów jest fantastycznie niski, S/N wynosi aż 94 dB, nie pamiętam innego wzmacniacza zintegrowanego, który byłby pod tym względem tak dobry.

PM8003/PM-KI Pear Lite, tak pro forma :)



Cytat: Lech36 w 06 Styczeń 2016, 18:02:32
To jedno z najrzetelniejszych pod względem testów pism.

Tak, zgadzam się. Z tym, że niestety bardzo na tę rzetelność rzutuje całkowity brak testów kolumn Tannoya.

Cytat: romek4sz w 06 Styczeń 2016, 18:12:42Tak, zgadzam się. Z tym, że niestety bardzo na tę rzetelność rzutuje całkowity brak testów kolumn Tannoya.
Brak testów jakiejś marki lub grupy produktów nie podważa rzetelności pisma.

Cytat: Lech36 w 06 Styczeń 2016, 18:16:07
Cytat: romek4sz w 06 Styczeń 2016, 18:12:42Tak, zgadzam się. Z tym, że niestety bardzo na tę rzetelność rzutuje całkowity brak testów kolumn Tannoya.
Brak testów jakiejś marki lub grupy produktów nie podważa rzetelności pisma.

Ale wiesz dlaczego akurat to robią od ponad dwudziestu lat?
Bo dla mnie, jest to totalne qrestwo i tyle.

Dzięki czemu ludzie w Polsce absolutnie są pozbawieni jakichkolwiek informacji o jednej z najstarszych i najważniejszych firm głośnikowych na świecie.

I zwłaszcza, że Kisiel sam robi kolumny, to jednak wycięcie Tannoya śmierdzi totalną prywatą.