Znalazłem na alle Sansui
SP-X8700 - 5000zł
SP-1700 - od.1900zł
SP-2000 - 2700zł.

Pewnie można taniej

To są ceny od handlarzy właśnie:)

Tu masz stronę z aukcjami ze świata, można porównać cenniki.

http://www.hifishark.com/search?q=technics+sb+7000

Najtaniej zawsze jest w USA i Kanadzie. Ważne żeby szukać z oryginalnymi przetwornikami i w idealnym stanie.

W USA jest chyba najtaniej. Tylko cholera ten transport i oplaty.....

Cytat: tomasz_pianista w 09 Maj 2014, 14:39:41
We współczesnym światku panuje przekonanie, że Japończycy nie robili dobrych kolumn, wymienia się najwyżej kilka modeli. Długo szukałem w sieci i moim zdaniem warto się tematem zainteresować. Stare, amerykańskie JBL kosztują majątek, a japońskie perełki nadal schodzą za grosze. Może to wygląd jest czynnikiem, może nauczyliśmy się słuchać wzrokiem, widokiem kolców, smukłych kolumn...

Specjalnie nie użyłem dwóch modnych słów w temacie - VINTAGE i HI-END. Co jest vintage, a co nie? Hi-end to kiedyś oznaczało wysoką półkę, teraz to definicja dźwięku. Zapraszam wszystkich fanów i przeciwników do lektury:)

Dłuższy okres szukałem teraz już kultowych Yamaha NS 1000...Ale cena skutecznie zniechęca, z reguły około 4000zł. Berylowe przetworniki dają bardzo neutralne brzmienie, dla wielu nawet zbyt analityczne, ale nikt nie przeczy, że to kolumny z klasą. Zmodyfikowane przez kednrick sound osiągają cenę 10-20tys. złotych. Ale czy to jedyny dobry model kolumn z Japonii? Oj nie...

Zacząłem szukać czegoś innego z tego przedziału cenowego i trafiłem na model firmy, która zawsze źle mi się kojarzyła - Technics. Technics miał kilka świetnych gramofonów, nie mówię o tu o kultowym sl1210, tylko o najwyższej półce - SP10, SP15, ewentualnie tańszy sl110. Potem dowiedziałem się też o istnieniu ramienia EPA 100, przez wielu stawiane bardzo wysoko pod względem jakości. No i cała seria 10000...Więc to nie masówa na wiejskie dyskoteki.

Oczywiście nie stać mnie na 140 kilogramowe kolumny SB10000, ale natknąłem się na model SB7 w przyzwoitej cenie (1100zł). Wyglądają jak protoplasta altusów...Większy model - SB10 - kosztował w latach 80' o 50% więcej niż Yamaha NS1000, zaprzestano produkcji przez małą opłacalność produkcji (zbyt wysokie koszty) i kiepską sprzedaż. Informacji o nich mało, ale z tego co znalazłem, to bardzo cenione kolumny, jedne z lepszych technicsa...No i za granicą powoli stają się rozpoznawalne, coraz więcej ofert za 1000euro.

http://www.thevintageknob.org/technics-SB-10.html

Kolumny mają przetworniki z płaskimi membranami (honeycomb), tweeter idzie do 125kHz...Brak bass reflexu, na czym od dawna mi zależało, nie przepadam za przesterowanym basem ze współczesnych, wąskich kolumn. SB7 grają dużo, dużo lepiej niż to, co miałem do tej pory (różne podłogówki od 2000-4500zł, DIY na Usherach), przede wszystkim lepsza przestrzeń, lepiej kontrolowany bas, góra o 3 klasy wyżej...No i naturalność brzmienia, wszystko jest lepiej ułożone. Na najbliższe kilka lat mam spokój z kolumnami:) Na pewno są dość wymagające od wzmacniacza, tu jeszcze poszukuje. I wbrew wyglądowi - to nie są kolumny do umpa-umpa. Nawet do rocka średnio się nadają. Najlepiej spisują się w klasyce, muzyce akustycznej, jazzie. Trochę może brakuje wypełnienia na środku, ale może to kwestia wzmacniacza.

Szukam cały czas różnych, wyższych modeli w okazyjnych cenach, z tego co do tej pory przewertowałem to warto poszukać:
JVC Zero 9, Zero 10
Sony SS G 7/9
Yamaha NS 1000/200, FX 3 tańsze NS 590/690
Sansui SP 20000, SP L 800
Pioneer CS-955
Technics SB7/10, SB M1, SB7000

Oprócz tego jest kilka modeli z najwyższej półki, jak Yamaha GF-1 czy Technics SB10000, ale to nawet dziś inna półka cenowa. Jeżeli ktoś tylko przekona się do wyglądu, do do 3000zł można znaleźć kolumny na lata.

Na zdjęciu 32cm przetwornik basowy z SB10, jak widać magnes jest dość spory:)

Pozdrawiam:)
SB5000 tez nie sa najgorsze chociaz dwudrozne. Calkiem przyzwoicie to gra :)



Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Witam, jest dużo wspaniałych Japońskich kolumn, np. Pionier z serii HMP z twiteerem do okólnym, kolumna projektowana do flagowego wzmacniacza Sa 9800 i 8800, kolumny bardzo dobrze współgrały z wzmacniaczami sansui, luxmanami.
Następne,... kolumny to Linear Phase, współzałożyciel firmy Bob Carver, stawiał duży nacisk na dźwięk, chociaż design jest podobny do Technicsów z tamtego okresu,...mi się wydaje że wzorowali się na Technicsie.
Bob Carver projektuje i wykonuje do dzisiaj.
Kolumny vintage są bardzo wymagające,... nie to że w większości źle grają, wszystko zależy od doboru elektroniki, jeśli ktoś się decyduje na kolumny vintage, to niestety tylko wzmacniacze np. Linear Phase Series Two najlepiej 700, Accuphase od modelu 303, najlepiej z X, jest duża przepaść między 303, a 303X, Pioneer SA 9800,..itp.
.....Ale niestety trudno dostępne w Polsce,... ja to posiadałem i posiadają moi znajomi.


Z dobrymi kolumnami jest różnie.Niby wiedzą , jak je zbudować, a jest tyle opcji i rozwiązań.Mi osobiście leżą wielodrożne potwory z jak największym głośnikiem basowym.Dlaczego?.Po prostu duży może więcej , lecz nie każdy ma na coś takiego miejsce.Posiadam aktualnie już od kilku lat Sansui X-9. I to w stanie lepszym, niż idealnym.Jak to możliwe?.Po prostu udało mi się kupić te głośniki po kompletnej renowacji.Zbudowano dokładnie według oryginalnej specyfikacji zupełnie nowe obudowy.Zastosowano współczesne złącza i kable i zamontowano tam oryginalne głośniki razem z zwrotnicą.Gdzieś czytałem, że tak wykonane te kolumny kosztują ileś tam tysięcy euro, lecz to nie ważne.Ważne jak to wszystko działa.
A działa wprost fenomenalnie.Ogromny 17 calowy basowiec pracuje w paśmie 22 hz-1000 Hz.Następnie 16,5 centymetrowy średniotonowy 1000 Hz-7000 Hz.Warto zauważyć, że w największej czułości ludzkiego słuchu nie ma częstotliwości podziału zwrotnicy.Następny podział jest 7000 Hz-10000 Hz i 15000 Hz.Ostatni to 18000 Hz-23000 HZ.

Ten basowiec jak piszesz przetwarza takze srednie tony a średni także wysokie.

To tak dla porządku.

Pozdro

Oczywiście.Przecież zwrotnica obcina z pewnym spadkiem.Chciałem , tylko zaznaczyć,że granice podziału pasma nie są w największej czułości ludzkiego ucha.

Witam serdecznie.
Od dwóch lat słucham Sansui SP-X9. Fenomenalne kolumny z bardzo nauralnym brzmieniem. Gram z różną elekroniką, aktualnie na SET 2A3 i AD1865 w trybie NOS z lampowym analogiem. W przeszłości były różne kombinacje i różny dźwięk można było z nich wycisnąć. Kolumny mają wymienione elektrolityczne kondensatory w filtrze średniotonowego papierzaka na Mundorf ECap-RAW. Zaowocowało jeszce większą klarownością w środku pasma. Kolumny są bardzo wrażliwe na materiał jaki odtwarzają. Ripy starszych płyt grają bardzo mułowato, ale dobrze zrobione realizacje to pełnia dźwięku. Bardzo skuteczny wyższy bas, który nie naprzyksza się w sąsiednich pokojach, jest dla mnie ogromną zaletą. W miejscu odsłuchowym dają porządne uderzenie na klatę.