Czasem i na Facebooku znaleźć można interesujące rzeczy.
Technics 1210mk2 - the reborn
Cykl zdjęć, które pokazują jak zostały odnowione dwa gramofony. Widać wielką staranność i fachowość.
A man can never have enough turntables.

Może nieco chaotycznie, ale do wglądu fotki z grzebania przy Dualu 491A. To było nie odświeżenie, lecz dorobienie obudowy wolnostojącej do "wsadu gramofonowego" z zestawu zintegrowanego.

https://drive.google.com/folderview?id=1V3BW-U0-W30uke_d_y47x6I8x1hp6im9

Bardzo fajne zdjęcia, oglądałem je z podziwem. To jest też doskonały przykład jak można tchnąć nowe życie w stary gramofon.

Zatem ja dodam też tutaj link do wątku o JVC QL-A5, który remontowałem.
A man can never have enough turntables.

Wczoraj doszła do mnie wisienka na tort- krążek do singli z logo Duala.

Też mam z logo Duala, choć w JVC ;)
A man can never have enough turntables.

O to, to.
Nie muszę wklejać zdjęcia.

Doszedłem do wniosku, że w sumie docisk płyty nie jest mi potrzebny, więc... zamówiłem jeszcze lukier na wisienkę, czyli docisk z Aliexpress- taki popularny, niezbyt ciężki model, z poziomiczką i paskami stroboskopu. Jak szaleć, to na całego!

Nie zakończyło się na docisku- dokupiłem jeszcze drugą płytkę montażową do headschella, by zamontować do szybkiej wymiany oryginalnie stosowaną w tym modelu wkładkę, Shure M75D z nową iglą eliptyczną (zamiennik od Stylus Co.) Miała służyć do odtwarzania płyt trochę "zmęczonych", dla których szkoda mi było Ortofona, jednak rockowy charakter Shure'a sprawił, że Ortofona poszedł na ławkę rezerwowych :)
Zmieniły wygląd nóżki- doszły szerokie osłonki, które nadają optycznie solidności, nie zmieniając właściwości tłumiących "nóżek właściwych".

No ładnie wygląda. :)
A man can never have enough turntables.

Chciałem go trochę uwspółcześnić, bo w okresie, gdy powstawał, był wkładany do skrzynek dużo grubszych, lecz nie tak rozległych, co odbierało konstrukcji lekkości. Udało się zaoszczędzić może nawet 2cm, lecz trzeba było osłonić silnik (DD), który wystaje ponad 1cm poniżej dolnej płaszczyzny fornirowanego kloca. Jest to rozwiązane za pomocą okrągłej puszki mocowanej na spodzie, która była połówką opakowania taśmy filmowej. Pokrywa górna wraz z zawiasami pochodzi od gramofonu Akai, a obudowa ma standardową dziś szerokość 43,5cm.